Forum Allcounterstrikegames

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik jak grać ...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Allcounterstrikegames Strona Główna -> Faq i Taktyki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P!w0sh
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Nie 12:57, 07 Maj 2006    Temat postu: Poradnik jak grać ...

1.Rookgard
Niewiele mozna tu gadac ale cos tam sie
znajdzie.Oczywiscie najwazniejsze jest to ,
zeby jak najszybciej zrobic 8 level i wyjsc
Main Land.Jak to zrobic ?
a) robimy jak najszybciej 2 level aby moc wyjsc
z miasta;
B) pierwszym naszym zakupem/lootem powinny byc
tarcza i lepsza bron,tarcza z reguly wooden
shield (lub lepsza ale nie kupowac na sile!,
pozniej sie znajdzie za free lepsza),oraz bron
najlepiej mace,nie nalezy sie przejmowac
ze pozniej bedziemy trenowac inny rodzaj broni
skille na mainie(no moze pomijajac sorcow)
rosna i tak o wieeele szybciej;
c) jesli juz mamy 2 level to idziemy zwiedzac
wyspe,najpierw idziemy skompletowac troche zbroi
za free, najlepiej po wyjsciu z miasta isc
z jakas minute na Pn i zejsc do podziemi obok
mostu, na 1 poziomie sa tam trolle , nie bijemy
ich tylko wlaczmy full def i szukamy w cialach :
leather boots,leather trousers,leather helm,rope
(zakladam ze tarcze juz masz), idziemy dalej tymi
podziemiami na wschod i zchodzimy nizej, znajduja
sie tam orki , z racji , iz moga Ci one na tym
etapie zrobic jeszcze zrobic krzywde (ale bez
paniki - zawsze mozesz uciec do gory Smile ),
no wiec na tym poziomie szukamy 2 rzeczy :
studded armor,studded helm i mozna tez studded
shield,jesli nie sikasz na widok orka lub minosa
mozesz tez zejsc 2 poziomy nizej mozna tam znalezc:
chain armor , plate shield ale jak nie ma to poprostu
opusc te miejsce na razie i idz poexpic na
latwiejszych potworach , co jakis czas wracajac ,
ale nie za czesto szukajac sprzetu.
d) znajdujemy sobie miejsce gdzie jest
w miare malo graczy (raczej o to trudno)
i latwe potwory typu spider,wolf,poison spider,
nabijamy tak do 5-6 levela zbierajac caly czas kase Smile
e) teraz mozemy wrocic na trolle i na nich expowac,
sa moze twardsze od "robactwa" ale jak znajdziemy
dobre miejsce to prawie nie mamy przerw w biciu;
f) mamy juz 8 level trza isc na maina , lecz najpierw
sprzedaj wszystko co masz (uwaga! : nie dotyczy
nowopowstalych swiatow na ktorych mozemy miec problem z
zakupem czegos na mainie - i zostanie latanie na golasa
i walenie lapa (lol, bez skojazen Smile ) );

Dodatkowe porady :
- nigdy nie wlaz do zadnej dziury bez liny;
- nie wybieraj sie na wyprawe do podziemi bez zarcia,
najlepiej wziasc go "ile mozesz",najbardziej wydajne
sa rybki - polecam za pierwsze zarobione peiniazki
zakupic wedke (fishing rod - 150gp) - mamy latwo dostepne
zarcie a i fishing skill tez sie przyda;
- bardzo dobrze jest miec przy sobie 1 andidote rune ,
30 gp w sklepie i jesli jestesmy zatruci i mamy
ponizej 40 hp radze uzyc;
- z kazdym powrotem do miasta staraj sie przynosic
loot na przedaz np: hatchet 25gp;
- nie probuj zdobyc na sile : studded legs,copper shield,
katana,chain armor - mozna bez problemu przejsc rooka
bez tych itemkow ,a szkoda czasu na ich zdobywanie;

2.MAIN LAND

Wybor profesjii.

a)KNIGHT
Wbrew powszechnej opini ,ze jest do dupy ,ze ma
najmniej mozliwosci rozwoju - wcale a wcale tak
nie jest,Knightem gra sie z poczatku latwo i przyjemnie,
najtrudniej nim zginac, jesli masz duuze lagi - jest to
najlepsza postac,zwatpienie przychodzi w momencie kiedy
palladyni i sorce/druidzi z podobnym levelem bija juz
sami silne potwory typu GS,Dragon lecz niech sprobuja
isc na BK lub Hero bez Ciebie , jest to mozliwe ale malo
oplacalne,pozatym masz najwiekszy udzwig i oczywiscie HP.
Czarodziej raczej kiepski.

b)PALLADYN
Profesja posrednia miedzy Knightem a sorcem/druidem.
Ma on troszke trudniejszy start (nieznacznie), ale szybko
sie rozkreca ,Dist Skill rosnie wg mnie szybciej niz
skill atk u knighta a to dlatego ze serwer "liczy" nam takze
chmurki (ale o tym bedzie dalej), okolo 20 levelu potrafi
on juz bic 1/1 Giant Spidera co jednak wbrew pozorom
nie jest zbyt oplacalne,granie palkem bylo by piekne
i bardzo przyjemne gdyby nie notoryczny brak amunicji
(beltow i strzal)

c)SORCERER
Yhh... tutaj poczatkujacy gracze maja najwiekszy problem
zwatpienie,bez runow prawie nic mocniejszego od minotaura
nie mozna zlac, a expowanie z runami raz ze jest
nieoplacalne na niskim levelu,dwa raczej niemozliwe
ze wzgledu na brak kasy u nisko levelowego sorca.
Natomiast na wyzszych levelach mozna zaryzykowac twierdzenie
iz Sorc to odwrotnosc Knighta -> jak sie wk#&wi taki sorc
i ma dosyc many i duzo runow przy sobie to moze byc bardzo
nieprzyjemnie, natomiast pazurki szybko mu tepieja po
wyczerpaniu many i runow - Knight natomiast wali zawsze
rowno i to za darmo.Sorce posiadaja tez najsilniejsza bron
na Tibii - > UExplosion.

d)DRUID
Praktycznie wszystko to samo co Sorc, lecz sa male wyjatki.
U druida szybciej rosna skille atk/shld ale minimalnie,nie
jest to wielka pociecha dla Druidow, tak samo jak Sorce
bez runow wala max minotaura.Najwieksza roznica jest
umiejetnosc robienia UH,natomiast Sorce robia SD.
Zarowno dla sorca jak i druida jest to na poczatku glowne
zrodlo dochodu.Pod tym wzgledem lepiej chyba ma wlasnie
druid ze wzgledu na o wiele szybsze dojscie do poziomu
zarowno magii jak i poziomu postaci pozwalajacego
produkowac w/w runy.Roznica in minus jest brak UExplosion,
ktora zadko bo zadko ale sie przydaje (dot.tylko PACC).
Dalej we wszystkich poradach , z racji iz beda one dotyczyc
w wiekszosci obu profesji Sorc/Druid -> bede ich nazywal
Sorcami.Dla obu profesyji takie zjawisko jak "trening"
jest wlasciwie calkiem obce -> mozna powiedziec ze trenuja
magic level , ale trudno to nazwac treningiem - > po prostu
sie gra i robi runy (mozna przyspieszyc mana fluidami,ale to
cholernie kosztowne).

JAK ZACZAC ?

* EKWIPUNEK

Za nazbierana kase na Rooku kup :

Scale armor - 100gp
soldier helmet - 50gp
brass legs - 80gp
dwarwen shield - 150gp
scarf - 50gp
-----
razem 430gp

Ceny moga sie nieznacznie roznic ale nie dajcie sobie
wcisnac np Scale armor za 300gp, nie oplaca sie tez
targowac o kazde 10gp szkoda na to czasu a za chwilke
kasa i tak poplynie szerokim strumieniem Smile

pomijajac palladyna ,wybieramy jaki rodzaj broni chcemy
rozwijac i kupujemy tez lepsza bron :

sword : Scimitar - 100gp
club : Morning Star - 150gp
axe : Hatchet - free/za grosze
pozniej Barbarian Axe ale jest drogi - moim zdaniem
najgorszy wybor; (a moze i sie myle - raczej tak - wlasnie
Bartluk uswiadomil mi ,iz "siekierki" nie sa takie zle a nawet
dla rycerzyka lepsze od clubow)

palladyni ida na trolle z tym co przyniesli z Rooka
zbieraja kilka spearow i zaczynaja uciazliwe podnoszenie
"zapalek"

Kupowanie lepszej zbroi mija sie z celem , latwo zginac,
malo wtedy tracimy expa (bo malo mamy) i nie mamy wiekszych
strat w ekwipunku.
Pierwsze co powinnismy ulepszyc w ekwipunku to bron - ale bez
przesady Spike Sword starczy narazie, nie kupuj Fire Sworda !

Po "napukaniu" okolo 16-20 levelu , nie powinno sprawiac Ci
wiekszego problemu lepszego ubranka :
P-set,D-helmet i broni - tutaj oplaca sie poszalec,
nie dotyczy palladynow, Ci powinni juz strzelac z luku
i kuszy.

Co do dalszych ulepszen ekwipunku nie ma sensu pisac,
bedziecie juz na tyle doswiadczeni , ze sami bedziecie
to "czuc" Smile

Malym wyjatkiem jest tutaj Knight, ma zreguly najwiecej kasy
na poczatku wiec moze sobie pozwolic na lepsza zbroje i tarcze,
bo oprocz UH nie ma on juz zadnych wydatkow (ale to UH to wcale
nie maly wydatek).Pozatym walczy on tylko wrecz wiec ciuchy
maja dla niego duza oszczednosc UH.

Zaraz doswiadczeni gracze powiedza, ze mowie bzdury z ta
oszczednoscia na sprzecie , ale bedac palkiem mozna wlasciwie
isc na cyce lub gsy na "golasa" zakladajac ,ze nie ma sie
w ogole lagow i w poblizu nie czai sie mino archer lub ...
o zgrozo! hunter bo wtedy mozemy nie nadazyc sie uleczac Sad

* MAGIA

Dotyczy to wszystkich profesji!!!
Po zakupie sprzetu jak najszybciej idz do swojej gildii
(zobacz na www lub zapytaj innych graczy gdzie sie znajduje
gildia twojej profesji) i kup jakis czar z poziomu '0'.
Za duzego wyboru tutaj nie mamy : Find person raczej
odpada,najlepiej kupic Light (swiatlo) i czarowac
nim non stop , nawet jak jest w okolicy jasno.Chodzi o to
aby nabic jak najszybciej wyzszy maglv. Bardzo wazne jest
tez aby na okroglo jesc tak zeby nie strcic ani minuty
i zeby mana rosla caly czas.

Kazda z profesji ma tez inne cele w magii :

1)Knight
nastepnym krokiem bedzie zakup Light healing - exura
a docelowo zrobienie 3 maglv - mozliwosc uzywania
IH , oraz najwazniejsza rzecz poziomu 4 - UH
i to w zasadzie upraszczajac sprawe cala filozofia

2)Palladyn
pierwszym krokiem (waznym!) jest zrobienie 2 maglv
9 lev postaci mozna wtedy kupic czar magic arrow
i zaczac produkcje strzal , narazie nam sie nie przydaja
skladujemy je sobie w depocie , a jak nabijemy distance
skill okolo 40 mozemy juz z tym zapasem strzal isc na
jakiegos lepszego hunta z niezlym expem.
Nastepnym waznym krokiem jest zrobienie 8 maglv
(troche czasu nam to zajmie) i zakup najwazniejszego
czaru defensywnego - Ultimate Healing - Exura vita,
natychmiast jak to zrobimy wpisujemy go pod tak zwany
Hot key - najszybsze leczenie nawet podczas biegu,
ile razy uratuje ci dupe - sam zobaczysz.
I ostatni krok - zrobienie 15 maglv (katorga!)
i ... zreszta juz sami bedziecie wiedziec Smile

3)Sorcerer
Nie pamietam jaki maglv jest potrzebny na jaki
run ale podam w kolejnosci jak powinno sie kupowac czary:
* wspomniany juz 'Light'
* Heavy Magic Missile (hmM) - zaczynamy jako tako zarabiac;
* Great Fireball (GFB) - na niektorych swiatach lepiej sie
zarobkuje wlasnie na nim;
* Ultimate Healing - czar spontaniczny - patrz opis Palladyna;
* Sudden Death (SD) - najlepsze zarobkowanie i najwiekszy "wygar",
ale wymaga 25 maglv co i tak o wiele latwiej zrobic niz
15 maglv Palkiem;

Przydaja sie tez inne czary :

Mana Shield
Fireball
Explosion
Invisible
Fire/Energy Field
Fire Bomb

Jednak spokojnie mozesz sobie je odpuscic jak nie masz kasy.
W duzej mierze zalezy to od upodoban , jednak nie kupuj
czrow typu Great Energy Beam bo i tak ci cie prawie nigdy nie przyda

4)Druid
Po kolei najwazniejsze czary :
* jw Light;
* Intense Healing (IH) - pierwsze zarobkowanie i to wcale niezle;
* Heavy Magic Missile (hmM) - raczej opcjonalne i na wlasny uzytek;
* Ultimate Healing - spontaniczny jak u sorca i palladyna (8 maglv);
* Ultimate Healing Rune (UH) - najwazniejszy czar druida i duzy zarobek;

Reszta jak u sorca.

* EXPOWANIE

hmm,tutaj jest juz dowolnosc w miare duza i kazdy bije to co lubi.
Z reguly wszytkie profesje zaczynaja od bicia potworkow typu troll.
Krzywdy nam one nie zrobia, a i lup jest niezgorszy,jednak nie nalezy
przesadzac i okolo 12-14 poziomu poszukac silniejszych/bogatszych
/dajacych wiecej expa mobkow. Najlepiej expowac blisko depotu,
domku kolegi itp. Chodzi o to , ze mamy na poczatku malo udzwigu
i oplaca sie co jakis czas isc sprzedac loot do sklepu i odniesc
kase(i zrobione strzaly/runy).Dobrze miec tez gdzie uciekac przed PK.

Podam przyklad expowania :
(Knight)
9-12 trolle ;(intensywny trening skilli );
13-17 ghule,roty,szkielety,slimy;
18-22+ cyclops,mino guard,dwarw soldier;
~22-?? dwarw guard + wszystkie w/w;

(palladyn)
9-13 trolle (intensywny trening dista - speary);
14-18 ghule,roty,szkielety,slimy; (luk)
19-30 cyclops,mino guard,Gs(sporadycznie); (luk/kusza)
w miedzyczasie jak brakuje amunicji to trening spearami
na dwarwach (wszystkie rodzaje)
(sorcerer)
9-13 trolle ;
14-18 ghule,roty,szkielety,slimy; (sporadycznie hmM)
19-30+ Gs(szybki ale kosztowny exp/cienki loot); (EF/hmM)
lub cokolwiek innego - cyce,mino guardy,dwarwy itp
- moim zdaniem bardziej oplacalne;

Niestety nie mam zamiaru zdradzac wam wszystkiego :)Znam miejsca
dosc oddalone od miast gdzie np biega 30 minotaurow z bardzo
szybkim respawnem , prawie nie ma ludzi Smile , i pod nosem jest
skrzynka pocztowa , wiec mozna wziasc czystego parcela zrobic
lootbaga za jakiej 10-20k+ i wyslac poczta . W ogole uwazam ,ze
zwykle minotaury to najbogatsze potwory i polecam je wszystkim
Sorcom. Robimy sobie runy np plecak SD Smile , nabijamy w tym czasie
"bezbolesnie" jakies 30k expa i przykladowo loota za 15k kaski
sprzedajemy SD za 4k , = 4+15 = 19k, kupujemy 20 plecakow hmM
idziemy na Gsy w jeden dzien robimy 100k expa i wracamy na minosy.
Chyba ze cos wypadnie Smile. Moze zbyt idealnie ale calkiem mozliwie.

* PK (Player Killers)

Wczesniej czy pozniej kazdy sie z tym spotka (pomijajac swiaty
bez mozliwosci PvP).Slyszalem wiele taktyk , sztuczek i innych
i teraz sprobuje zebrac to wszystko do kupy.

Najwazniejsza sprawa : im jestes slabszy tym wiecej potencjalnych
zabojcow masz na glowie.Staraj sie wiec nie nosic na sobie
K-seta na 12 levelu bo latwo go stracisz.

Podczas ataku PK zawsze ma przewage - zaskoczenie oraz panika
i drzenie rak u ofiary (w realu oczywiscie), pierszego
w wiekszosci wypadkow nie da sie wyeliminowac, drugie jak
najbardziej tak.

Jesli mamy ponizej 15 poziomu to szkoda nawet czasu na
sprawdzanie poziomu zabojcy -> od razu dajemy "wrotki"
jesli mamy wiecej podczas ucieczki mozemy pokusic sie
o sprawdzenie poziomu postaci i wrazie czego cofnac sie
i "zpykac" kolesia.Moim zdaniem 1 sza reakcja powinna byc
ucieczka , pod zadnym pozorem nie atakuj jesli czujesz ze
jestes za slaby - jesli zaatakowales innego gracza (mimo ,
ze to on zaczal) przez jakis czas nie mozesz wejsc do stref
chronionych typu Depo,Swiatynia,GH czy domek.Jesli chcesz
tylko uciekac nie korzystaj z Mana shielda tylko z UHealing
z pod HotKeya mana shld = 80 mana = 80 hp , a UH 80 mana
= ~300 hp wiec mozemy o wiele dale biegnac.Jesli atakuje nas
sorcek to mozemy takze sprobowac bignac zygzakiem tak zeby
nie trafial.Wbrew pozorom nie jest wcale tak latwo trafic
biegnacego kolesia runem - potrenujcie z LMM z kolega.

Nastepna b.istotna rzecz starajcie sie nigdy nie chodzic bez
many - > przykladowo jak jestesmy w terenie z dala od stref
ochronnych, i mamy okolo 600 many na maxa to nie zuzywamy jej
do zera tylko czekamy az podejdzie blisko maximum (ale nie
dopuszczamy by sie marnowala) i robimy 1 run. W ten sposob mamy
zawsze zapas many na czarna godzine.

Kolejna rzecza jest tak zwany "niezbednik"... co to jest ?
i jak to sie je? Od pewnego poziomu , wlasciwie mozna przyjac
od okolo 12-15 oplaca sie zrobic sobie wlasnie niezbednik -
plecak z runami potrzebny do przezycia, bedzie on rosl w miare
rozwoju naszej postaci tak aby nam za bardzo nie przeszkadzal
(czyt.nie zabieral zbyt duzo capacity).Niezbednika nie powinnismy
nigdy dotykac tylko w tzw.czarnej godzinie , czy to w przypadku
ataku PK czy np Gsa ktorego ktos zlurowal i sie go nie
spodziewalismy.Przykladowy moj niezbednik ktory nosilem sorcem
na okolo 30 levelu:

8 SD
5 UH
1 EB
1 FB
3 hmM
2 GFB

Oczywiscie w zaleznosci od klasy i poziomu postaci plecaczek
(lub wiecej plecaczkow) moga sie znacznie roznic ale idea jest ta
sama.Bez niezbednika nie powinnismy sie nigdzie ruszac i jesli
go naruszymy jak najszybciej uzupelniamy.Sam nie pamietam ile
razy mnie uratowal ow pleacak Smile

............

OK, konczy mi sie czas wiec na tym zakoncze narazie.
Pozostalo dom opisania jescio :
* TRENING
* WALKA - mechanika
* HANDEL
* ZASADY DOBREGO WYCHOWANIA

Jesli zajdzie taka potrzeba to dopisze to do konca Smile

Powyzszy tekst zezwalam kopiowac i wykorzystywac do swoich potrzeb
"do woli".Jednak nie wyrazam zgode na ciecie go na mniejsze frag-
mety (pomijajac cytaty).

Przede wszystkim szalenie mi milo i przyjemnie za tak gorace
przyjecie. Dzieki niektorym z was za konstruktywna krytyke
- nie jestem wszechwiedzacy.Jak napisalem w oryginale powyzszy text
mozna kopiowac itp,itd wiec jak ktos ma stronke to niech sobie wklei to to.

* dopisalem napredce schemat (ogolny !!!) expowania dla knightow;
* zmienilem moja opinie na temat axe;


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Allcounterstrikegames Strona Główna -> Faq i Taktyki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin