Forum Allcounterstrikegames

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Własne filmiki w CS 1.6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Allcounterstrikegames Strona Główna -> Ogólne o cs 1.6
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sethzero
LoL



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:09, 25 Kwi 2006    Temat postu: Własne filmiki w CS 1.6

Witam wszystkich, widze że są tu sami specjaliści jeśli chodzi o Counter Strike 1.6, zatem chciałm spytać o filmiki. Jak wszyscy wiedzą bądź nie, jest możliwość nagrania swojego filmiku podczas gry. Wpisujemy wtedy w konsoli record_nazwa i enter. Jak chcemy skończyć nagrywać to odpalamy konsolę i piszemy stop, a jak chcemy odtworzyć filmik, to znów włączamy konsolę i wpisujemy play_nazwa. Wszystkie filmiki nagrane są w folderze CStrike, zapisują się w pliku o rozszerzeniu "Wad", ma ktoś program który mi to odtworzy lub przerobi na inny format video? Bo tak to filmik można odtworzyć tylko w grze Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
P!w0sh
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Śro 8:33, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Przerabianie dem na filmy
-Demo które mamy zamiar przerobić na AVI
-VideoMach (ściągniecie go stąd [link widoczny dla zalogowanych])
-Oczywiście Half-Life z CS'em
-Dość szybki komputer i sporo wolnego miejsca na dysku

zaczynamy

Odpalamy CS'a wchodzimy w konsolę i wpisujemy viewdemo xxx (gdzie xxx to nazwa dema). Jeżeli mamy zainstalowane viewdemo w CS'ie to uprości nam całą procedurę, ponieważ po przyciśnięciu F2 pojawi się konsola gdzie mamy parę przydatnych funkcji, takich jak pauza czy zwolnione tempo.
Oglądamy demo w poszukiwaniu interesujących nas akcji - kiedy już takie zajdziemy, przy pomocy viewdemo cofamy się na początek akcji (do miejsca gdzie chcemy żeby zaczynało się nasze przyszłe AVI).
Otwieramy konsolę i wpisujemy:

"startmovie xxx aa"

"xxx" - to nazwa plików BMP które będą się nam zapytywały na dysku, czyli jeżeli wpiszemy "startmovie zenon aa" poszczególne klatki będą nam się zapisywały: zenon00001 i kolejno zenon00002 zenon00003 i tak dalej.
"aa" - ten parametr oznacza ilość klatek na sekundę, proponuje abyście wpisywali 25.

Teraz Half-Life robi screeny i zapisuje wszystko co widzi na ekranie dlatego przed rozpoczęciem nagrywania najlepiej wyłączyć gg ponieważ może zdenerwować jak nagle pojawi się nam coś z informację że "Kazek jest dostępny" Wink Kiedy będziecie uważali że już nagraliście odpowiednia akcje wpisujemy w konsoli:

"endmovie"

Pamiętajcie żeby wpisać "endmovie" bo jeśli tego nie zrobicie wszystko będzie się nadal nagrywać. W ten sposób mamy zrobioną połowę roboty.
Teraz wchodzimy do windowsa wchodzimy do katalogu gdzie mamy zainstalowanego halfflaifa i tam mamy setki a nie kiedy tysiące plików BMP które zajmują masę miejsca na dysku.


Etap 2 - montowanie
Odpalamy VideoMach'a:





Klikamy w przycisk podpisany "Add files to the list" znajdujemy nasze klatki filmu i zaznaczamy je wszystkie:




Po wykonaniu tej czynności uaktywnią się dwa obrazki, obrazek dyskietki "Choose output file and setting" i obrazek błyskawicy niczym z winampa "Start processing":




Klikamy na obrazek dyskietki i tam ustalamy takie rzeczy jak format, rozdzielczość czy miejsce gdzie będzie się znajdował nasz przyszły plik AVI:




Jak już wszystko wypełnimy, klikamy "OK" a następnie ikonę "błyskawicy". Teraz w zależności od ilości klatek i mocy obliczeniowej komputera musimy poczekać od paru minut do godziny a czasami więcej:



Podsumowanie
I to byłoby na tyle, podam wam jeszcze pare przydatnych wskazówek:
Nagrywajcie dema w rozdzielczości 640 x 480 albo mniejszej w 800 x 600 zupełnie się nie opłaca.


Jedna klaka w rozdzielczości 640 x 480 zajmuje 900kb więc jak łatwo policzyć 1000 klatek to będzie 900MB a minuta filmu przy nagrywaniu w 25 klatkach na sekundę będzie 1500 klatek czyli minuta filmu to 1350MB.


Wpiszcie "hud_draw 0" w konsoli żeby usunąć wszystkie niepotrzebne rzeczy z ekranu.
Opracował: Salata123


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sethzero
LoL



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:14, 26 Kwi 2006    Temat postu:

wielkie dzięki za pomoc, ale z tego co nam napisałeś, to widze, że się nie opłaca nagrywać filmiku z całego meczu, który może trwać np.: 20 minut, bo to będzie katorga ze zrobieniem go Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Allcounterstrikegames Strona Główna -> Ogólne o cs 1.6 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin