Forum Allcounterstrikegames

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CHIP TUNING

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Allcounterstrikegames Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P!w0sh
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Nie 8:16, 07 Maj 2006    Temat postu: CHIP TUNING

Najtańszy sposób polepszenia osiągów silnika.
CHIP TUNING :

- Poprawa osiągów silnika nawet o 12% w zakresie średnich obrotów
(lepsza charakterystyka momentu obrotowego)

-Łatwiejsze nabieranie obrotów, oszczędność paliwa, zwłaszcza na drogach szybkiego ruchu.

-Żadnych skutków ubocznych, parametry serwisowe bez zmian.

-Ekologicznie czysty, bezpieczny.

-Jedyna metoda poprawy parametrów silnika z elektronicznym systemem sterowania.

-Emisja HC i CO zgodna z obowiązującymi przepisami.


Ukształtowanie charakterystyk nowego silnika jest efektem badań trwających wiele miesięcy, a nawet lat. Głównym celem producenta jest osiągnięcie jak największej sprawności silnika i jego płynnej pracy w pełnym zakresie obrotów. W procesie tym muszą być jednak uwzględnione inne aspekty, często utrudniające realizację tego celu. światowe normy emisji spalin i inne przepisy wymuszają zmiany w systemie sterowania silnikiem, często negatywnie wpływające na sprawność i moc silnika. Dla przykładu:
przy homologacji samochodu konieczne jest podanie zużycia paliwa przez samochód w cyklu miejskim oraz przy prędkościach 90 i 120 km/h. Liczny te są również podawane we wszystkich materiałach reklamowych samochodów, wpływając w znacznym stopniu na decyzję o zakupie danego modelu. Dlatego też producenci, chcąc uzyskać jak najlepszy wynik pod tym względem, zmieniają charakterystyki silnika w zakresach obrotów odpowiednich dla podanych prędkości. Wpływa to oczywiście na spadek mocy silnika w tych zakresach.
Inna koniecznością jest spełnienie bardzo ostrych norm emisji CO i NO na wolnych obrotach, przy czym normy te są wciąż zaostrzane. Wymaga to znacznego zubażania mieszanki paliwowo powietrznej, co powoduje zawahania i szarpania silnika przy przyspieszaniu z niskich obrotów, czyniąc jazdę niewygodną. Nie jest to spowodowane wadami silnika.
Chip-tuning dzięki modyfikacjom programów sterowania w tym zakresie, usuwa ten problem i sprawia,
że prowadzenie samochodu jest znacznie przyjemniejsze. Jednak Chip-tuning nie jest przewidziany do zwiększania mocy silnika bez ograniczeń, gdyż wymagałoby to zwiększenia dopływu powietrza do silnika. Chip-tuning zapewnia jedynie wykorzystanie zassanego powietrza w maksymalnym stopniu.
Wyraża się to w zwiększeniu płynności pracy silnika, jego elastyczności i zwiększeniu mocy maksymalnej. Ponieważ wszyscy producenci zgodnie przesadzają przedstawiając moc swoich silników, Superchips pomaga zrealizować ich obietnice



Jak działa Chip-tuning?

System sterowania silnikiem mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik, ciśnienie w kolektorze ssącym i atmosferyczne, zawartość tlenu w gazach wydechowych, temperaturę powietrza i cieczy chłodzącej, położenie przepustnicy. Wszystkie te dane mierzone są przez czujniki podłączone do komputera i natychmiast przetwarzane na podstawie zawartych w pamięci charakterystyk czasu wtrysku paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Producenci samochodów, tworząc te charakterystyki,
muszą uwzględnić także złe warunki pracy silnika - złą jakość paliwa, znaczne przekraczanie przebiegów między przeglądami i złą obsługę silnika. Powoduje to niewykorzystanie w pełni potencjalnych możliwości silnika. Chip-tuning, dzięki ulepszonym charakterystykom, umożliwia wykorzystanie tych rezerw.

Badanie i testy.

Chip-tuning powstał w wyniku długotrwałych testów i ciągłych ulepszeń prowadzonych na hamowni oraz bezpośrednio w samochodach z zamontowanym komputerem monitorującym prace i parametry silnika.



Fotki :








Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Allcounterstrikegames Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin