Forum Allcounterstrikegames

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mercedes Vito

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Allcounterstrikegames Strona Główna -> Uzywane Wciąż NIezawodne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P!w0sh
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 11:36, 09 Maj 2006    Temat postu: Mercedes Vito




Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest posiadanie samochodu, który będzie niezawodny, w tygodniu dzielnie poradzi sobie z zadaniami transportowymi, a podczas weekendów będzie mógł służyć do rodzinnych eskapad. Tak postawione warunki ma szansę spełnić Mercedes Vito.

Model Vito to najmniejsze auto z szerokiej palety pojazdów użytkowych Mercedesa. W momencie debiutu rynkowego w połowie lat 90. zastosowane w nim rozwiązania – czterocylindrowe silniki montowane z przodu i napędzające przednią oś – były dla firmy ze Stuttgartu zupełną nowością. Ciekawostką był także fakt, że przez krótki okres model ten produkowano w Zakładach Samochodowych w Jelczu.

Zwarty i mocny
Mercedes już od początku produkcji Vito akcentował jego kompaktowe wymiary. Samochód ma nadwozie o długości 466 cm, szerokości 187 cm i wysokości 189 cm. Zdaniem niemieckich specjalistów, daje to posiadaczom Vito przewagę nad konkurencją – auto mieści się w standardowym garażu, wjeżdża do podziemnych parkingów i można je myć w zwykłej myjni automatycznej. Z drugiej jednak strony – ograniczona wielkość sprawiła, że dostawczego Mercedesa można określić mianem pojazdu idealnego do przewozu niezbyt dużych objętościowo, ale jednocześnie ciężkich towarów. Ładowność sięga (w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia) od 945 do 1 030 kg. Jeśli do samochodu zamontujemy hak holowniczy, to maksymalna masa przyczepy może sięgać 1 500 kg lub 750 kilogramów, gdy holowana przyczepa nie jest wyposażona w hamulce. Konstrukcja dachu pozwala na obciążanie go masą do 150 kilogramów.

Przede wszystkim kombi
Poszukujący praktycznego auta do codziennej eksploatacji powinni przede wszystkim zwrócić uwagę na Vito w wersji z dwoma rzędami siedzeń. Wóz w tej konfiguracji mieści bowiem wygodnie pięć osób (łącznie z kierowcą) i dysponuje dodatkowo częścią ładunkową o objętości 2,5 m3. Długość bagażnika wynosi 117 cm (230 cm w wersji dwuosobowej), a szerokość (między wnękami tylnych kół) 121,5 cm. Szerokość drzwi i ładowni pozwala na załadunek standardowej europalety. Jeśli jednak planujemy częsty transport ładunków na paletach i ich mechaniczny załadunek, to warto pomyśleć o samochodzie wyposażonym w dwuskrzydłowe drzwi tylne, zamiast seryjnej, jednoczęściowej klapy uchylnej.
Część pasażerska Vito zapewnia komfort godny auta z gwiazdą Mercedesa na masce. Wszystkie fotele są wygodne i nie powodują zmęczenia nawet podczas długich podróży. Fotele drugiego rzędu wyposażono w zintegrowane pasy bezpieczeństwa, więc po ich wymontowaniu żaden
element nie przeszkadza w maksymalnym zagospodarowaniu dodatkowej przestrzeni bagażowej, do której dostęp ułatwiają duże, przesuwane drzwi boczne. Bezproblemową komunikację wewnątrz kabiny umożliwia umieszczenie dźwigni zmiany biegów na desce rozdzielczej i brak klasycznej dźwigni hamulca ręcznego. W Vito, podobnie jak w osobowych autach tej marki, hamulec pomocniczy jest obsługiwany dodatkowym pedałem oraz dźwignią na desce rozdzielczej. Miejsce pracy kierowcy zaprojektowano starannie, wszystkie dźwignie i przełączniki są łatwo dostępne, a widoczność bardzo dobra. Jedynie elementy z tworzyw sztucznych mogą przypominać, że podróżujemy samochodem dostawczym, nawet, jeśli nosi on szlachetną nazwę – Mercedes.

Silników pod dostatkiem
Przez cały okres kilkuletniej produkcji Vito oferowany był z kilkoma typami silników benzynowych i wysokoprężnych.
Jednostki benzynowe charakteryzują się wysoką kulturą pracy i znaczną elastycznością, ale zarówno silnik 2.0 (120 KM lub 129 KM), jak i 2.3 (143 KM) nie należą do najoszczędniejszych. Nawet przy spokojnej jeździe średnie zużycie paliwa przekracza 10 l/100 km i dlatego auta z silnikami zasilanymi benzyną mogą zainteresować jedynie zdeklarowanych przeciwników diesli.
W początkowej fazie produkcji w modelu Vito montowano wolnossące, czterocylindrowe motory wysokoprężne o mocy 79 KM (wersja 108D) oraz 98 KM (110D). Większą moc silnika w Vito 110D uzyskano dzięki zastosowaniu turbosprężarki o chłodnicy powietrza dolotowego. Pod koniec lat 90. pod maski Vito trafiły znacznie nowocześniejsze, 16-zaworowe silniki z wtryskiem common rail. Samochody wyposażone w ten rodzaj napędu noszą oznaczenie CDI. Jednostka o pojemności 2 151 cm3 występuje w trzech wariantach mocy: 82 KM (108 CDI), 102 KM (110 CDI) i 122 KM (112 CDI). Różnice w mocach są wynikiem stosowania turbosprężarek i układów chłodzenia powietrza zasilającego silnik.
Najatrakcyjniejszą propozycją jest wersja 112 CDI, która gwarantuje dobre osiągi, a jednocześnie nie nadwyręża kieszeni przesadnymi kosztami paliwa.
Wszystkie silniki współpracują z mechanicznymi skrzyniami biegów o pięciu przełożeniach, za których pośrednictwem napęd przekazywany jest na przednie koła. Prawdziwą rzadkością są egzemplarze wyposażone w 4-stopniowy automat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Allcounterstrikegames Strona Główna -> Uzywane Wciąż NIezawodne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin